Case

SJ – Kartläggning av kunddata

Resebranschen är mitt uppe i digitaliseringen och konkurrensen skärps för var dag. 

SJ:s vision om ett SJ att längta till, kräver ett fläckfritt kundmottagande och korrekt kunddata för att fungera.

Stretch fick förtroendet att göra en nulägesanalys och gå till botten med hur kunddata används idag och vilka förbättringsområden som finns. Stretch gjorde på kort tid en kartläggning av hela systemlandskapet där kunddata på något sätt är involverat. Genom att få den kompletta vyn av hur landskapet och kunddata används ökar nu förutsättningarna att lyckas med visionen.

Om SJ

Varje dag reser 85 000 kunder med SJ AB och 4 200 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ AB kör dagligen 440 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2015 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

Stretchs erfarna konsult kunde på oerhört kort tid skapa struktur av en väldigt komplex materia, vilket kommer att vara till stort värde för oss i vårt fortsatta arbete.

– Åsa Damne, Projektledare

Share this post